Recenzie

RECENZIA: Algoritmus lásky od Lenky Kyselicovej

O knihe :

Anička to mala počas detstva a dospievania nesmierne ťažké. Jej mama bola feťáčka a preto sa ona musela zamkýnať v izbe, aby ju mamine návštevy neotravovali, predsa len išiel z nich strach.

Po osudnom dni, keď jej matku surovo zavraždia, sa Anička dostáva do programu na ochranu svedkov, pretože aj ona je na Grizlyho zozname, ktorý ju chce vidieť mŕtvu. Anička je nútená zmeniť si meno a priezvisko a zabudnúť na všetko, čo sa kedy stalo. Stáva sa z nej nový človek. Jej novou opatrovníčkou sa stala pani Viola, ktorá ju naučila všetko dobré až na jednu vec. Anička s novým menom teraz Hanka, sa nedokázala naučiť variť. Jediná vec, ktorá jej nejde. Vyniká v matematike a preto sa aj rozhodla odísť študovať na vysokú školu práve matematiku.

Práve tam spoznáva svoju novú spolubývajúcu Lanu, z ktorých sa stanú najlepšie kamarátky. Okrem nej spoznáva Filipa, ktorý Hanku pozná už dlhšie a povedal si, že to je jeho osudová láska.

Hanka ho však nespoznáva, ale práve teraz počas vysokej školy, sa z nich stávajú kamaráti. Pomáhajú si, keď sú obaja v núdzi alebo keď potrebujú radu. Sú tu jeden pre druhého.

Hanka mu vyrozpráva všetko zo svojej minulosti. Cíti v ňom oporu, no vie, že si musí dávať pozor. Grizly môže zaútočiť odkiaľkoľvek.

Filip je však zakázaná láska. Toto všetko s novou Hankinou identitou bol nápad práve jeho otca. On sa postaral o to aby bola Hanka v bezpečí a teraz sa tu ukáže s jej synom? To snáď nemyslia vážne.

Ako sa skončí tento príbeh lásky? Nájde Grizly Hanku?

Obráť sa tvárou k slnku a všetky tiene padnú za teba.

Ernest Hemingwey

RECENZIA

Lenka pre nás prišla znova s jednou úžasnou knihou. Mám od nej prečítanú teraz už tretiu knihu a pre mňa bola každá jedna dokonalosť.

ZLOM, ODVAHA, NÁDEJ, LÁSKA

Toto sú názvy štyroch celkov, do ktorých je kniha rozdelená. Tieto názvy vystihujú motívy, ktorým sa budú nasledujúce kapitoly venovať. Kniha je plná myšlienok, ktoré podnecujú úvahy o láske, priateľstve a životných prioritách.

V diele sa striedajú pohľady dvoch hlavných postáv. Čitateľ tak môže nahliadnuť do hlavy nie len Hanky, ale aj Filipa. Obaja sa mi prihovárali akoby som bola ja ich najlepšia kamoška. Veľmi pekný zámer autorky.

Hanku som si obľúbila hneď na začiatku. Bola dobrosrdečná milá a múdra. Získala si ma všetkým.  Páčili sa mi jej myšlienky  a to hlavne v druhej  polovici príbehu. V tej prvej som sa pozastavila nad tým, keď sa snažila zobrať si život, či by som konala rovnako. Na túto otázku som si odpovedala, že každý máme občas myšlienky to vzdať. Vždy nám príde do života niekto kto nám ukáže smer , ktorým by sme sa mali uberať. Anke ( Hanke ) pomohol vtedy policajt Martin, ktorý sľúbil jej mame, že sa o ňu postará a to aj dodržal.  Potom neskôr sa o ňu postará Filip. Vlastne sa zachránia sa vzájomne.

Najskôr som si o Filipovi myslela, že to bude namyslený bohatý mladý chalan, ktorý nebude vedieť, čo zo sebou . Ostala som milo prekvapená. Tak tiež bol dobrosrdečný a milý, hoci ako som zistila, nemal ľahký život. Nevedel sa zmieriť zo smrťou svojho brata. S otcom si nerozumel. Mal ešte dvoch súrodencov. Bolo mi ľúto toho najmladšieho. On vlastne za situáciu v rodine nemohol. Aj tu bolo pekne ukázané ako sa dokážu v rodine vzťahy vylepšiť vďaka láske. Ako sa hovorí: Láska horí prenáša.

Autorka vybrala za hlavnú a zaujímavú tému z vysokoškolského prostredia. Matematiku. Priznám sa, že v tejto oblasti nie som vôbec doma, ale v knihe  mi to vôbec nevadilo a k hlavným postavám sa to hodilo, boli v tom ako ryba vo vode.  Tam sa Hanka a Filip stretli druhýkrát. Matematika ich sprevádzala celý život. Prežili spolu aj pekné aj horšie chvíle Naozaj tam boli silné momenty, ako napríklad keď Hanka vyrozprávala Filipovi najhoršie tajomstvá a Filip zase Hanke tie svoje. Alebo keď sa museli pre bezpečnosť odlúčiť. Vtedy som nevedela, či chcem vôbec knihu dočítať. Bála som sa konca. Koniec však potešil moju romantickú dušičku.

S príbehom si aj pocestujete po krásnych mestách a štátoch.

Algoritmus lásky bol pre mňa príjemným young adult osviežením môjho bežného čítania. Autorka nesklamala a priniesla zaujímavý príbeh nielen o láske, ale aj odhodlaní prežiť a bojovať proti zlu a démonom z minulosti. Vtipné dialógy ma preniesli o viac ako desať rokov dozadu a znovu som zažívala svoje prvé dni na vysokej škole. Knihu odporúčam mladším ročníkom a všetkým, ktorí si chcú užiť oddychové čítanie

Šéfredaktorka
the authorŠéfredaktorka
Som len obyčajná žena, ktorá píše knihy. Založila som projekt Všetko o knihách, ktorý som sa dlho snažila spustiť, no až teraz sa mi to podarilo. Ako matka dvoch nezbedných detí, nemám čas na nič, no toto sa zadarilo.