RECENZIA: Tanečnica – Michaela Ella Hajduková

TANEČNICA

Autor:  Michaela Ella Hajduková

Mená hlavných postáv:  Júlia, Pierre, Geraldine, Andreas…

Žáner:  slovenská próza, román, historický, spoločenský (z obdobia 2.sv. vojny)

Anotácia :

Tanečnica je ďalší príbeh od skvelej slovenskej autorky s témou II. svetovej vojny- Pri čítaní  máte nielen slzy v očiach, ale často krát aj  husiu kožu z toho, čo všetko ľudia žijúci v  tomto čase prežívali. Obdobie, v ktorom sa dej príbehu  odohráva,  v mnohých z nás vyvoláva pocity strachu, hrôzy a slzy v očiach. A tak to bolo aj u mňa. Miška patrí medzi moje obľúbené spisovateľky a jej  príbehy sú nezabudnuteľné. Po prečítaní jej knihy Zákon krvi, ktorá bola mojou prvou od nej, sa zbierka jej kníh v mojej knižnici pekne zvyšuje. Po pravde, viem, že bude stále rásť. Či už príbehy z obdobia II. svetovej vojny alebo z oblasti Rumunska a obdobia Draculu.

Všetky majú v sebe určité čaro a silu a stále vo mne vyvolávajú silné pocity a emócie. Milujem štýl písania tejto autorky. To ako vie prepojiť súčasnosť a minulosť a spojiť skutočné postavy a udalosti v našich dejinách s vymyslenými príbehom a postavami. Jej knihy sú fantastické a obdobie II.svetovej vojny je pre mnohých z nás ťažká téma, no autorka sa s ňou  skvelo popasuje, vidno, že všetko má naštudované a kvalitne spracované. Ja som pri čítaní tejto knihy vyronila more sĺz. Neviem si predstaviť, čo všetko prežívali ľudia žijúci v tomto období a ako sa na nich podpísala táto ťažká doba a čo všetko v nich zanechala.

Recenzia - Tanečnica

Recenzia:

Príbeh začína v súčasnej dobe, kde za Júliou prichádza mladý detektív Pierre z Francúzska, ktorý ju dlhé roky  hľadal a chce jej oznámiť, že sa stala dedičkou zámku vo Francúzsku. Julia spolu s priateľmi odchádza na zdedený zámok a tam postupne zisťuje tajomstvá svojho rodu, svojej minulosti.  Nielen, že prežíva krásny románik s Pierrom a nájde v ňom lásku svojho života ale na zámku prežije a spozná všetky  tajomstvá svojej rodiny.

Jej stará mama Geraldine sa jej zjaví a prevedie ju jej životom – Julia prežije všetky jej radosti, lásky a bolesť, ktorými si musela prejsť. Dá jej okúsiť bolesti vojny, stratu najbližších ale aj bohémsky život v 20.rokoch 20.storočia v Paríži, kde Geraldine tancuje vo vzduchu na stuhách, užíva si život v divadle a tu spoznáva svoju životnú lásku- Nemca Andreasa. Zažíva s ním  krásne obdobie, ktoré však nečakane ukončí začiatok vojny. Odchádza s ním do Nemecka, kde vidí a zažíva hrôzy vojny – koncentračné tábory, smrť detí, ktoré sú poznačené mongolizmus – downov syndróm.

koncentračný tábor

Mengeleho praktiky a experimenty, smrť tisícky židov, smrť jej kamarátky a v neposlednom rade  smrť jej syna, ktorý sa narodí s downovým syndrómom a je pre „nemeckú čistú rasu“ nepoužiteľný. V knihe sa človek veľakrát pozastaví nad absurdnosťou, ktorej veril Hitler a čomu v živote prisudzoval veľký význam – vyčistiť krajinu od „špinavej , chorej, nečistej a nepotrebnej  rasy“ a vytvoriť čistý svet plný dokonalých stvorení.

Miškine diela určite odporúčam prečítať, zanechajú v človeku veľa a priblížia nám dobu, na ktorú nikto z nás nás nie je hrdý a najradšej by ju vymazal z dejín. Kniha si jednoznačne zaslúži 5  z 5…silný príbeh, plný pravdivých hrôz 2.svetovej vojny

Ku koncu recenzie treba napísať koľko hviezdičiek dielu dávate maximálny počet je 5

Kontakt na autora:

Knihu si môžete kúpiť TU