Príbehy knižných hrdiniekRecenzie

RECENZIA: Dobrá manželka – Samra Zafar

Knihu Dobrá manželka môžete nájsť aj pod názvom Poslušná manželka. Obsiahlejšia knižka sa zapísala hlboko do môjho srdca a prečítala som ju jedným dychom. Prakticky ju nie je možné odložiť, lebo príbeh je veľmi pútavý a nenechá vás chladnými. Príbeh je veľmi dynamický a každá strana knihy prináša zaujímavé a vrtkavé udalosti.

Kniha opisuje bolestivý život hlavnej hrdinky Samry Zafar, ktorá bola zbožné pakistánske mladé dievča a chcela študovať v Amerike. Rodina ju mala rada a aj podporovala v plnení jej túžob, avšak o Samiru prejavil záujem pakistansky starší muž o desať rokov. Keďže sa Samira nechcela vzoprieť vôli otca, vydala sa za muža v 17.tich rokoch a myslela si, že život v Kanade im prinesie šťastie.  Nakoniec sa do manžela zaľúbila a bola mu naozaj poslušnou a dobrou manželkou. Po dohodnutom sobáši, sa  ihneď presťahovali do Kanady, kde sa pre chuderku Samiru rozpútalo peklo a jej život nabral iný smer.

Jej manžel sa zmenil z milého a usmievavého muža na muža, ktorého začali ovládať tradície, zvyklosti a najmä jeho matka, ktorá vždy zbrojila proti nevinnej Samire. Príbeh sa komplikuje tým, že Samira porodila  manželovi dve krásne deti. Dlho bola ponižovaná, trestaná vlastným manželom aj svokrou, pričom jej rodina v Pakistane o ničom nevedela. V liberálnej Kanade ju dokonca držali pod zámkom! V knihe sú opísané farbisto všetky útrapy a poníženia, ktoré hlavné hrdinka zažila.

Samira sa však v záujme prežitia vzoprela a nabrala odvahu na koniec a vyšla za cestou k slobode. Kniha opisuje rozhodnosť, nezlomného ducha ženy, ktorá si vytrpela svoje, ale postavila sa na vlastné nohy. Vymanila sa zo zajatia svojho vlastného života. Kniha dokazuje, že s pomocou dobrých ľudí a priateľov sa všetky zložité útrapy dajú prežiť. Autorka sa stala aktivistkou za občianske a ľudské práva a dnes je celosvetovo známa. Jej cesta za slobodou bola veľmi strastiplná a neraz vám vybehne aj slza.

Príbeh je skutočne emotívny. Obrovské odhodlanie ponižovanej ženy, ktorá sa aj napriek nepriazni osudu postavila na vlastné nohy a splnila si svoje sny o vzdelaní a vlastnom živote je inšpiratívny pre všetky ženy.

V príbehu je hlboký  odkaz  pre všetky týrané ženy. Nikdy nie je neskoro vykročiť zo svojej komfortnej zóny a vymaniť sa z pekla. Vždy sa dá vymaniť z pazúrov násilia a neprávosti. Samirin skutočný príbeh je toho dôkazom.